Sammen med de øvrige ro- og kajakklubber i området har jeg på vegne af Gefion været i dialog med Tuborg Havn om deres udmelding af 29. maj om forbud mod at ro inden om bananen ved Tuborg havn. Vi har forsøgt med en inviterende og åben dialog, og har fra Havnen fået en tilbagemelding om, at forbuddet er indskrænket til at gælde fra 1. maj til 1. oktober (dvs. vi kan ro inden om i april og oktober). Vi fortsætter dog med at holde dialogen i gang for at få yderligere adgang til at ro inden om bananen, selv om der ikke er udsigt til de store ændringer.
Der arbejdes aktuelt på at sætte et møde op med Tuborg Havn med repræsentanter fra de tre havne (Svanmøllen, Hellerup og Skovshoved), hvor de sikkerhedsmæssige aspekter ved at skulle uden om banenan for robåde og kajakker er på dagsordenen. Mødet er endnu ikke i kalenderen.
Bedste hilsner
Rikke