Rotøj og udstyr

Køb Gefion-tøj efter behov

I stedet for at indkøbe klubtøj én gang om året har Heidi lavet en aftale med online-sportsforretningen Sportyfied, så vi hver især kan gå på nettet og købe tøj efter behov. Læs mere om aftalen her.

Tips til rotøj

Når du skal på vandet, så vær opmærksom på vejret og afpas din påklædning efter det.

Det er en hovedregel at tage lag på lag på, sådan at du undervejs kan tage noget af eller på. Men husk også at du skal kunne bevæge dig rimelig frit - store størrelser.

Tøjet skal tage højde for temperatur, vind, nedbør og sol/skydække

1. Inderste lag er dels noget undertøj, der ikke snærer eller generer dine bevægelser og gerne en tilpas lang og tætsiddende t-shirt i et materiale, der kan transportere sved væk fra kroppen og dermed holde dig tør og tempereret inderst.
    Nogle foretrækker et kunststofmateriale som polyester, andre sværger til tyndt merinould, der har samme funktion og som også holder på varmen, hvis det bliver vådt.

2. Midterste lag skal gerne kunne holde på varmen/isolere og samtidig transportere fugt videre. Det kan være en let fleeze, en jerseybluse eller en let merino-uldtrøje med god bevægelsesfrihed. Vælg bukser / tights / shorts i fleksibelt materiale i passende tykkelse. Suppler evt. med ydershorts. Varme sokker eller knæstrømper kan ligeledes være et godt supplement.

3. Yderste lag skal tage højde for vind og temperatur. Det vil sige en windbreaker eller en lidt varmere jakke. Skal du ud og købe ny jakke, så overvej at vælge et nummer større, så der er plads til ekstra lag under jakken. Og igen, så den ikke hæmmer ro-bevægelserne.

4. Yderste lag kan også regntøj. Også her gælder at det er værd at søge efter regntøj med bedst mulig bevægelsesfrihed. Og da langture også kan være regnture, kan det godt betale sig at betale lidt ekstra for den gode kvalitet, der rent faktisk kan holde til en ordentlig bløder.

Derudover får du brug for

1. Solbriller er uundværlige, også selvom du bærer kasket. Genskæret er voldsomt på vandet.
  2. Sko med en flad sål, og du får ligeledes brug for vådsko til, når vi går i land ved stranden.
  3. En drybag til at holde ekstratøj tørt. Fx en på 20 liter og en lille til mobil, nøgler m.m. (Til langture har du brug for 3x20 liters drybag).
  4. Har du tendens til vabler, kan det hjælpe at ro med handsker - tjek, hvad de andre bruger. Det kan være kajakhandsker, cykelhandsker eller vægtløftningshandsker. Årer og saltvand er hårdt ved handskerne, så gå efter kvalitet.
  5. Halsedise til de køligere ture.
  6. I begyndelsen og mod slutningen af sæsonen kan det også være, du får brug for en hue.

Gefions rabataftaler

15 % på Friluftsland og i deres mange fysiske butikker. De ejer også Fjeld&Fritid, der nu udelukkende er en onlinebutik.

10 % på udstyr, tilbehør, ture og rejser hos Kajakhotellet - og 5 % på deres kajakker.

Herunder ser du, hvordan du udnytter aftalen og de specifikke regler - hvis du er logget ind.

Du er selvfølgelig også selv velkommen til at tage initiativ til en rabataftale ved at tage kontakt til den relevante butik :-)

Friluftsland

I butikkerne (inkl. Fjällräven på Kultorvet og i Frederiksborggade) beviser du dit medlemskab ved at logge ind på vores MemberLink-app og vise den side, der gemmer sig bag de tre vandrette striber nederst til højre:
Bundmenu i appen
Dér står enten dit navn eller dit medlemsnummer og 'Roklubben Gefion'.
Ved køb på Friluftsland.dk skriver du “Medlem af Roklubben Gefion” i Bemærkninger-feltet. Dermed fratrækkes de 15 % manuelt, inden de trækker beløbet og sender varen.

Fjeld&fritid-logo

Vi får 15 % via gavekortskode: RoGe2021.

Rabatten gælder på alle ikke-nedsatte varer.

Køber du via hjemmesiden, indtastes koden nederst på første side, når du går til Indkøbskurv.

Indtast gavekortkode

Kajakhotellet

• Udstyr og tilbehør: 10 %
  • Ture og rejser: 10 %
  • Kajakker: 5 %

Ved køb i Kajakhotellets fysiske butik (Amager Strandpark og Kalvebod Brygge) vises medlemsbevis via Memberlink-appen, som illustreret under Friluftsland ovenfor.

Sådan udfyldes notefeltet

Ved webkøb skal du under 'Notat' skrive Roklubben Gefion - medlemsnummer xxx.

De har en liste over vores fornavne og medlemsnumre liggende, de kan sammenligne med. (Dit # fremgår af appen under Menu-Rediger dine data).

Ved køb af flere end tre kajakker (...) gives 10 % rabat på kajakkerne.

Ved indkøb af større mængder af både kajakker og/eller udstyr tilbyder Kajakhotellet særlige rabatter. De vil altid gerne afgive særlige klubtilbud.