Som ny roer skal du gå på roskole i sommerhalvåret. Om vinteren kan du bygge formen op og lære nogle af rofærdighederne inden vi går i bådene. Du er velkommen i Gefion både sommer og vinter.

Vinterroskole

I vintersæsonen tilbyder vi træning i romaskiner (ergometer-roning til god musik) for nybegyndere både mandag kl. 10-11 og torsdag kl. 17-18.00.

Vi håber, træningen giver dig mod på at gå på vandet til foråret.

Vintertræning = klar til foråret

Kunne du tænke dig at starte med at træne i romaskine til vinter, så du er klar til at komme ud at ro på vandet, så snart sæsonen starter?

Hele vinteren kan du få undervisning og vejledning, så du kommer i form. Hvis du ønsker, kan du herefter komme på roskole og komme på vandet til foråret. Der er to hold om ugen for begyndere.

Det koster almindeligt kontingent at deltage i vinterroningen og giver dig adgang til de øvrige vinterarrangementer i klubben, såsom pilates og yoga.

Vi holder åbent hus/introaften tirsdag den 27. september 2022 kl. 17-19, hvor du kan høre nærmere om vintertræningen og forårsroskolen. Tilmelding til ujacobsgaard@post.tele.dk

Du er velkommen til at skrive til Ulla Jacobsgaard, hvis du har nogle spørgsmål.

Roere skal kunne svømme + praktiske råd

For at ro skal du kunne svømme minimum 300 m. Alle aktive medlemmer skal hvert andet år gennemføre en svømmeprøve og aflevere et underskrevet svømmebevis til klubben.

Når du skal ro er det rart at have noget praktisk tøj på, der ikke strammer, fx tights og tag nogle sko på, der ikke har en for bred og tyk sål.

Tag gerne tøj på, der kan tåle lidt af hvert. Det er også en god idé at medbringe regntøj og skiftetøj. Fx en solbluse eller en ekstra trøje, alt efter vejret, en kasket og noget tørt rotøj, hvis du skulle blive våd - af regnen, det er virkelig svært at få vores både til at kæntre!.

En flaske med drikkevand er et must. Og kasket, solbriller og solcreme, hvis det ser ud til sol.

FORÅRSROSKOLE

Forårsroskolen strækker sig typisk over en måned, hvor du skal afsætte nogle aftener og en weekend. Kom til introaften og hør mere om roskolen, før du beslutter, om det er noget for dig.

Vi holder åbent hus/introaften tirsdag den 27. september 2022 kl. 17-19. Tilmelding til ujacobsgaard@post.tele.dk

Forårsroskolen i ligger typisk i april og maj. Her kommer vi straks på vandet.

Træningen er lidt mere intensiv end på vinterroskolen og kræver også lidt hjemmearbejde i form af at øve kommandoerne, og hvad alle delene af båden hedder.

Vores roskole er gratis - Du skal blot betale 4 måneders kontingent forud = 1100 kr. ved indmeldelsen.

Beløbet indbetales til konto 1551-5427568. Efterfølgende er månedlig kontingent kr. 275 kr.

Hvis du har spørgsmål er velkommen til at skrive til Ulla. Om ikke andet åbner vi for nybegyndere igen til efteråret, når indendørstræningen går i gang.

Læs mere om vores  kontingenter og roskolen her. Vi er åbne for nye medlemmer.

- På roskolen lærer man alt omkring rotaget. Det er mere kompliceret, end man skulle tro, og der er mange ting at huske. Det er lidt ligesom at lære at køre bil. Der er både noget for hovedet og for kroppen. Men det er super skægt og FEDT at ro!

ANETTE JULIA SAMARAS