HELDAGSTURE, LANGTURE, FERIETURE

Vi holder årligt klubtur i grundlovsdagsferien, hvor vi er afsted i 3 dage. Og i uge 30 tager vi på Danmarkstur i 5-6 dage. På begge ture låner vi både og husly af en af de omkring 150 andre roklubber i landet.

Herudover har vi traditioner for forskellige heldagsarrangementer, som Kanintur, Nivå-turen, mange ture rundt i Københavns Havn og Amager Rundt.

Desuden arrangerer vi mange ferieture i både ind- og udland. Der kan være planlagt ture til den svenske skærgård og en tur til Grækenland, samt sommerferieture med afgang fra andre roklubber rundt om i landet.

Vi har også tradition for arrangementer med især de to andre kvinderoklubber (Hellerup Dameroklub og Lyngby Dameroklub), hvor vi fx tager på anemone- og løvfaldstur på Lyngby Sø, holder trekantsmatch og inviterer til fx lagkageroning.

Alle disse arrangementer får man løbende information om i klubben, via klubbladet og rokort.dk. Det handler bare om at beslutte sig  for, hvad man kunne tænke sig.

SVED PÅ PANDEN

Ni gange fra maj til september i Sydhavnen (derfor skal der være en langtursstyrmand med ombord) og Hellerup.

Sved på panden er en traditionel rokonkurrence mellem klubberne i Københavns omegn. Løbsdistancen er 10 km med start af de første både kl. 17.30.

Man kan stille op i en 2’er, hvor 5 kan dele løbene imellem sig og/eller en 4’er, hvor holdet må bestå af 8.

Kaninhold kan stille op i løbene 5, 6, 7 og 8 - med en styrmand.

Planlæg flere end hhv. 3 og 5 på et hold i tilfælde af forfald, ferie m.m.

Ro-arrangementer

Udover almindelig roning har vi en masse arrangementer igennem hele sæsonen.

Grillroning, kaffeture, konkurrenceroning og langture.

Lagkageaften & supperoning

To tilbud, som er værd at deltage i.

Hvert år holder Gefion lagkageaften. Alle roklubberne fra Københavnerkredsen lægger til hos os og spiser lagkage og hygger sig.

I forbindelse med klubbens fødselsdag den 4. oktober afholder vi supperoning, hvor medlemmerne fra de andre københavnske klubber ror hen til os for at spise suppe og hygge sig med en masse andre roere.

GRILL-RONING

Fra maj, juni, juli og august - altid den første tirsdag i måneden fra kl. 19-21.

Kom til grillroning! Det vil sige, at vi ror en tur, og når vi er tilbage griller vi på terassen med udsigt over havnen, og spiser og hygger.

Der er næsten ikke den anledning, som ikke kan rundes af med et måltid - og det behøver ikke at være så avanceret. Det er her du kan lære de andre medlemmer bedre at kende, og i ro mag evaluere turene og få staldtips fra de mere erfarne til roteknik, navigation, påklædning og så videre.

Konceptet er en tradition: Tag noget med at lægge på grillen til dig selv.

Der vil være mulighed for at købe salat og flutes + drikkevarer.