Den daglige roning

I rosæsonen, som strækker sig fra april til oktober, er vi på vandet så meget som muligt.

Vi ror i inriggerbåde og coastalbåde og har fast roning fra klubhuset i Svanemøllehavnen på 6 af ugens dage de fleste dage er der både morgen/formiddag- og eftermiddagstilbud. Vi tilbyder også sportsroning (teknik- og intervaltræning). Og man kan naturligvis også selv lave roaftaler på andre tidspunkter, blot der altid er en styrmand i båden.

Klubben arrangerer fællesture i løbet af sæsonen. Disse ture kan strække sig over en aften, en hel dag, en weekend eller længere. Vi deltager i ture med andre klubber, og styrker vores netværk med roere i ind- og udland.

Du skal typisk være omklædt og klar til gå i båden på mødetidspunktet. Det er vigtigt, at du er der til tiden, for ellers er der andre, som skal vente på dig. Husk også at afsætte tid til at hjælpe med at gøre båden klar - også efter selve roningen.

Normalt er det kun vind eller tæt tåge, som kan forhindre os i at tage af sted. Blæser det meget, kan det det som oftest lade sig gøre at ro lidt frem og tilbage i indløbet ved Svanemøllen.

I vintersæsonen er vi også aktive

I slutningen af oktober holder vi standerstrygning, lader bådene stå i hallen, imens vi træner videre oppe på 1. sal, hvor den står på masser af rospinning, yoga og pilates.

Træningen varer typisk en lille time - nogle gange længere, når vi efterfølgende spiser eller drikker en kop kaffe sammen.

Kunne du tænke dig at starte med at træne i romaskine til vinter, så du er klar til at komme ud at ro på vandet, så snart sæsonen starter?

Hele vinteren kan du få undervisning og vejledning, så du kommer i form. Hvis du ønsker, kan du herefter komme på roskole og komme på vandet til foråret. Der er to hold om ugen for begyndere.

Det koster almindeligt kontingent at deltage i vinterroningen og giver dig adgang til øvrige arrangementer i klubben.

Du er velkommen til at skrive til Ulla Jacobsgaard, hvis du har nogle spørgsmål.

Kom til åbent hus før du beslutter dig!

Så får du et indblik i, hvordan roskolen forløber. Eller send os en mail, hvis du vil vide mere

WAKIE-WAKIE: hverdagsmorgener

Udvalgte dage kl. 7-9:30

Er du interesseret i at komme på vandet, inden du skal på arbejde - eller vil du bare med ud og se solen stå op, så meld dig til gruppen af morgenfriske roere.

Vi begynder, når det er lyst nok - og garanterer en skøn start på dagen.

Ture i Københavns Havn

FORPOSTEN - RONING I KBH-HAVN

På udvalgte sommerdage ror vi fra Forposten - for enden af Sandkaj i Nordhavn.

Vi har en 4-åres og to 2-åres inriggere i Gefions container, som vi deler med Hellerup Dameroklub. Det giver os nem adgang til at ro ind i Københavns Havn.

Der er en langtursstyrmand på forpost-vagterne.

Se datoer og meld dig til når det passer dig via rokort.dk

Lørdagsroning

Giv dig selv den bedste start på lørdagen, imens familien kæmper med at komme ud af fjerene.

Vi ror til Taarbæk, medbringer brød, kaffe og te. De friskeste tager en dukkert fra badebroen inden morgenmaden, og alle har med garanti fået en fantastisk start på weekenden, når vi er kommet hjem igen.

Vi tager afsted kl. 8. Kom i god tid og vær med til at gøre både og kaffen klar.

Morgener er skønne - luften er uovertruffent frisk, og tit er vandet glat.

Tilmelding senest fredag kl. 17 på rokort.dk.

Du får en mail fra den turansvarlige fredag aften med bådfordelingen.

Vi er tilbage senest kl. 12 med mindre, man aftaler noget andet i båden.

Vi begynder 1. maj.