Så starter rosæsonen

3. april 2024 16:46 , af Ulla Jacobsgaard

Rosæsonen går i gang ved standerhejsningen den 6. april, og der vil som sædvanlig være masser af faste roture i dagligt farvand.

De faste rovagter er slået op på Rokort/Memberlink og starter den 1. maj.

Der er faste rovagter på følgende dage:

• Mandage kl. 8.30
  • Mandage kl. 17.00
  • Tirsdage kl. 10.00
  • Tirsdage kl. 17.00
  • Onsdage kl. 8.30
  • Onsdage kl. 17.30 - sportsroning fra 1. juni
  • Torsdage kl. 10.00
  • Torsdage kl. 17.30
  • Torsdage kl. 17.30 - coastalroning (her en kortere tilmeldingsfrist, så man kan nå at tilmelde sig alm. roning, hvis der ikke er nok tilmeldte til coastalroningen)
  • Lørdage kl. 8.00 med kaffepause i Taarbæk
  • 1. onsdag i måneden kl. 17.00 er der havnetur fra Sandkaj i Københavns Havn

Vagtplan for månederne maj, juni, juli og august kan se på Memberlink under Dokumenter og vil blive hængt op ved pulten i bådhallen.

Derudover vil der komme tilbud om coastalroning til de, som ønsker at blive godkendt til coastalroning. Du kan læse på Memberlink under Både og …./Coastalroning, hvad der skal til for at blive godkendt.

I april måned, hvor der ikke er faste rovagter, vil roningen være baseret på de ture, som medlemmerne slår op på Rokort/Memberlink. Alle kan slå en tur op. Hvis du ikke selv er styrmand, kan du i opslaget gøre opmærksom på, at styrmand søges.  Endvidere kan alle roere altid så en tur op, hvis man ønsker at ro på et andet tidspunkt end de faste rovagter.

HUSK, at ro kystnært og med redningsvest så længe vandtemperaturen er under 10 grader.

Roskolen starter på vandet den 20. april og i perioden frem til ultimo maj, skal man være opmærksom på, at der er reserveret både til roskolen.

Pladserne til sæsonens mange langture med overnatning er fordelt. Men man kan skrive sig på venteliste, så man evt. kan få plads i tilfælde af afbud. Der er fortsat 4 pladser til grundlovsturen til Holbæk den 4. og 5. juni. Så hvis du endnu ikke har fået tilmeldt dig en tur, kan du stadig nå det. De 4 pladser fordeles primært til de, som ikke har fået plads på en af de andre langture. Tilmeldingsfristen er den 12. maj.