Vores populære roskole 2024 er fuldt booket

Men ventelisten er altid åben - Skriv dig op via en mail til Ulla.

År efter år deler vi glæden ved roning med nye, friske kvinder på vores populære roskole. Den foregår i april og maj, hvorefter du bliver 'frigivet' og kan ro med alle andre medlemmer i klubben.

På roskolen lærer du rotaget, dvs. hvordan du bruger din krop i samspil med båden og vandet. Du lærer de kommandoer, der bruges for at roerne kan manøvrere båden på vandet, og hvad der ellers er basalt for at du kan nyde roningens glæder i fulde drag.

I løbet af omkring 10 lektioner er du klar til at ro med alle dine skønne klubkammerater, hvor vi alle løbende udvikler vores rotag, så vi i endnu højere grad kan nyde det smukke 'vandskab' vi ror på. Når du mestrer rotaget, har du mulighed for at komme med på weekendture og ferier i hele landet - den bedste måde at opleve Danmark på. Vi tager også på ture i udlandet.

Af sikkerhedsmæssige årsager skal du aflevere en svømmeprøve på minimum 300 m.

Næste års hold begynder med den indendørs rospinningskole til vinter. Her bliver formen bygget op samtidig med, at man lærer om de 3 motorer, der udgør det gode rotag. Nogle af de mange kommandoer kommer på plads, så det bliver så nemt som muligt at blive roer i 2025. Samtidig får man adgang til alle de andre motionsaktiviteter og sociale begivenheder, der udgør kernen af Roklubben Gefion.

Du er velkommen med spørgsmål hos: ujacobsgaard@post.tele.dk.

Roning med store smil på Øresund

Du finder masser af smil på vandet - og i klublokalerne hos Gefion

Gefion er en roklub for aktive kvinder i alle aldre!

Vi ligger smukt placeret i Svanemøllehavnen på Østerbro i København.

Bådehallen er fyldt med skønne både, som giver mulighed for flere typer roning - hverdagsture, aftenture, lørdagsture inkl. morgenmad i Taarbæk, weekendture og ferielangture.

Du skal være klar til at bruge tid på roningen, der samtidig er en meget social sport. Vi står sammen om vores klub og elsker den fysiske velvære, roture og vintertræningen giver os, samtidig med at nye venskaber bygges.

Er roning noget for dig?

Roning er god motion for hele kroppen - både sommer og vinter.

Frisk luft
Skønne ferieture
Samvær og fælles aktiviteter
Og ind imellem vabler og ondt i enden
Vådt regntøj
Hård roning i bølger og blæst

Gefion tilbyder både sportslige og sociale aktiviteter.
Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Bliv roer - se mere her!

Vintertræning

Gefion byder på Intens træning, hyggelig træning, opbyggende træning og musikalsk træning - lidt af det hele og alt, hvad du lægger i træningn. Derudover er der selvfølgelig alt det sociale oveni.

Sådan ser programmet ud vinteren 2023-2024:

Tilbud om yoga foregår cirka hver anden fredag - deraf *en - tjek aktivitetskalenderen.